Назва: виступ-консультація «Види презентацій та основні вимоги до їх створення».

Мета: ознайомити учасників семінару з поняттям «презентація», видами презентацій, основними вимогами до їх створення; розвивати навички створення комп’ютерних презентацій; виховувати бажання використовувати інновації в роботі.

Обладнання: презентація «Загальні правила створення презентацій», методичні рекомендації «Основні вимоги до створення комп’ютерних презентацій», «Вимоги щодо структури, змісту й оформлення презентації», програма семінару, ноутбуки, мультимедійний проектор.

/Files/images/art-tsentr/1.png

ХІД СЕМІНАРУ

1. ВСТУПНЕ СЛОВО БІБЛІОТЕКАРЯ.

- Під час тренінгу, який нещодавно проходив в арт-центрі, тренер розповів про індіанське плем’я, вождь якого говорив, що в людини живуть два вовки: хороший і поганий. Переможе той, якого ми будемо більше годувати. Поганий вовк – це наші недоліки, сумніви, лінь тощо. Хороший – це позитивне мислення, оптимізм, бажання не стояти на місці, а рухатися вперед, дізнаватися щось нове, цікавитися життям. Як результат – зміна життя на краще, розвиток як особистісний, так і професійний.

2. МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ.

- Адже сьогодні світ, а особливо світ інформаційних технологій розвивається з блискавичною швидкістю. І для того, щоб якісно задовольнити запити користувачів, допомогти їм зорієнтуватися в потоці інформації, бібліотекар сам повинен бути в курсі інновацій інформаційних технологій і використовувати їх у своїй роботі.

- Доведено, що людина 15% інформації сприймає за допомогою слуху, 25% - за допомогою зору і 65% - за допомогою одночасного залучення як слухового, так і зорового сприйняття.

- Тому саме презентація є тим засобом, який дозволяє бібліотекарю урізноманітнити й унаочнити виклад матеріалу під час проведення масових заходів; більш продуктивно популяризувати літературу, що є в бібліотеці; покращити сприйняття користувачами повідомлень.

- І тому на сьогоднішньому семінарі ми будемо говорити саме про презентацію.

3. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕОРЕТИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

- Що ж називається презентацією?

Електронна презентація (від англ. Рresentation представлення) – це набір слайдів певної тематики, що зберігається у спеціальному файлі, а також офіційне представлення когось чи чогось.

- За способом відтворення презентації поділяються на слайдові та потокові. Слайдова презентація демонструється як послідовність слайдів, які відтворюються за допомогою натискання лівої клавіши мишки.

Потокова ж презентація відтворюється безперервним потоком об’єктів, із заздалегідь визначеним часом для показу кожного з них. Ніби відео.

- Відповідно й системи для опрацювання презентацій поділяються на системи для опрацювання слайдових і потокових презентацій. (бібліотекар презентує найуживаніші презентації).

- Найпопулярнішою серед програм для створення презентацій є програма PowerPoint. Вона дозволяє створювати як слайдові, так і потокові презентації.

За допомогою PowerPoint можна створити презентацію, яка набуває все більшої популярності, - презентація у форматі Печа-куча, яка дозволяє представити потрібну інформацію швидко і ефективно, в нетрадиційній і цікавій формі (бібліотекар наводить приклад презентації).

4. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА.

- А зараз Ви спробуєте самі створити власні презентації. Для цього в лівому нижньому куті ноутбука знайдіть і натисніть кнопку Пуск, потім відкрийте паку Microsoft Offis, виберіть файл PowerPoint, відкрийте його. Для створення презентації Ви можете використати готові шаблони, які пропонує програма, а можете обрати пустий слайд і створити дизайн презентації в процесі її створення.

- Зверніть увагу на загальні правила створення презентації:

o У презентації не повинно бути менше, ніж 10 слайдів.

o Перший слайд – це титульний лист, на якому слід представити: назву презентації, прізвище, ім’я, по-батькові доповідача, його посаду.

o На наступному слайді розміщується зміст презентації.

- Також необхідно дотримуватися єдиного стилю оформлення, уникати стилів, які можуть відволікати увагу від самої презентації.

- Обов’язково в презентації повинно бути узгодження кольорів:

Червоний колір рекомендується вживати для заголовків, назв розділів та титулів.

Чорний та синій – для текстів та ілюстрацій.

Синій добре сприймається при обрамленні.

Зелений можна використовувати для виділення в текстах та на ілюстраціях.

- Щоб урізноманітнити способи подачі інформації, необхідно використовувати різні види слайдів:

o з текстом,

o з таблицями,

o з діаграмами,

o фотографіями,

o елементами анімації.

- Відтворюючи зміст інформації, використовуйте короткі слова і речення.

Зведіть до мінімуму кількість прийменників, прикметників, прислівників.

- При розміщенні інформації на слайді краще обирати горизонтальне розміщення. Найбільш важлива інформація розміщується в центрі слайда. Якщо на слайді розміщено зображення, то надпис розміщується під ним або збоку.

- Всі заголовки виконуються у єдиному стилі (колір, шрифт, розмір, графіка).

У кінці заголовка крапка НІКОЛИ не ставиться.

- Розмір і колір шрифту підбираються так, щоб текст було добре видно.

Підкреслення НЕ використовується, так як воно у документі вказує на гіперпосилання.

Елементи списку відокремлюються крапкою з комою. У кінці обов’язково ставиться крапка.

- Зверніть увагу, що після двокрапки всі елементи списку пишуться з маленької букви!

Якщо список починається зразу, то перший елемент записується з великої букви, далі – маленькими.

- Не варто перевантажувати слайд інформацією (одночасно запам’ятовується не більше 3-х фактів, висновків, визначень). Найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відтворюються по одному на кожному окремому слайді.

- Девід Льюїс - вчений, психолог, автор книги "Нейромаркетинг в действии. Как проникнуть в мозг покупателя» сформулював додаткові вимоги до презентації:

Ø Кожен слайд має відображати одну думку.

Ø Текст має складатися з коротких слів та простих речень.

Ø Рядок має містити 6—8 слів.

Ø Всього на слайді має бути 6—8 рядків.

Ø Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.

Ø Дієслова мають бути в одній часовій формі.

Ø Заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення слайду.

Ø Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації.

Ø Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох.

(Учасники семінару розподіляються на групи і створюють власні презентації).

5. РЕФЛЕКСІЯ.

- Перед Вами лежать стікери. Візьміть їх і, якщо отримана інформація була корисною, прикріпіть їх до портфеля, якщо інформація виявилася непотрібною і нецікавою, - до урни. Поясніть свій вибір.

6. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

Сьогодні світ, а особливо світ інформаційних технологій, розвивається з блискавичною швидкістю. І для того, щоб якісно задовольнити запити користувачів, допомогти їм зорієнтуватися в потоці інформації, бібліотекар сам повинен бути в курсі інновацій інформаційних технологій і використовувати їх у своїй роботі.

Адже доведено, що людина 15% інформації сприймає за допомогою слуху, 25% - за допомогою зору і 65% - за допомогою одночасного залучення як слухового, так і зорового сприйняття.

Тому саме презентація є тим засобом, який дозволяє бібліотекарю урізноманітнити й унаочнити виклад матеріалу під час проведення масових заходів; більш продуктивно популяризувати літературу, що є в бібліотеці; покращити сприйняття користувачами повідомлень.

І тому на семінарі-практикумі, який відбувся 28 лютого в арт-центрі ЦМБ для дорослих, говорили саме про презентацію: бібліотекарі більше дізналися про види презентацій та про основні вимоги до їх створення. Під час практичної частини вони самостійно створювали власні презентації, які потім презентували присутнім, адже важливо не тільки вміти правильно підготувати презентацію, необхідні навички цікаво її представити.

Кiлькiсть переглядiв: 208

Коментарi